en
pl
home

Żywność tradycyjna i regionalna zyskuje na popularności

Świadomy konsument wie, co ma na talerzu i dlatego sięga po sprawdzone produkty. Z badania „Konsument na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej” przeprowadzonego na zlecenie grupy hiper- i supermarketów E.Leclerc wynika, że chętnie kupujemy żywność tradycyjną i regionalną, bo również lepiej smakuje.

Aż 65% respondentów podkreśliło lepszy smak produktów spożywczych produkowanych metodą tradycyjną, a blisko połowa z nich jest pewna, że wie, co nakłada na swój talerz. Polacy coraz bardziej zwracają uwagę na pochodzenie żywności z naciskiem na jej lokalność. W ten sposób konsumenci wspierają lokalnych producentów.

Trend slow food

 

Jak zauważa prof. Anna Dąbrowska ze Szkoły Głównej Handlowej: - Produkty tradycyjne i regionalne wpisują się w nowe tendencje konsumenckie o charakterze globalnym, czyli dbałość o zdrowie, kondycję fizyczną przy poszanowaniu środowiska naturalnego. W nurtach kulinarnych z kolei, na 2017 rok przewiduje się triumfalny powrót do produktów polskiego pochodzenia, co można wiązać z trendem zwanym „powrotem do przeszłości”, a zatem do produktów tradycyjnych i regionalnych.

ankieta__zywnosc_regionalna.jpg

źródło: materiały prasowe

 

Ankietowani podkreślali, że żywność tradycyjna kojarzy się przede wszystkim z czymś smacznym, pachnącym, znanym od lat. Ich produkcja opiera się na znanych od lat recepturach oraz co najważniejsze, to jedzenie bez ulepszaczy, przyrządzone z naturalnych składników.

Po co sięgamy?

 

Najczęściej kojarzone produkty regionalne to przede wszystkim tradycyjne wędliny: szynki i kiełbasy bez solanki i konserwantów, sery o regionalnym pochodzeniu, pieczywo, ciasta, tradycyjnie warzone piwa, musy, konfitury, dżemy, miód. Żywność regionalna kojarzy się z produktami z określonego regionu, np. z Kresów czy z Podhala. Według badanych, produkty te mają naturalny wygląd, czyli nie są „sztucznie piękne” i idealne. Są jednak, ze względu na region pochodzenia, trudniej dostępne niż produkty tradycyjne.

 

Badanie zostało przeprowadzone przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia w maju i kwietniu tego roku i miało dwie odsłony - jakościową i ilościową. Pierwszą stanowiły grupowe wywiady pogłębione, drugą – kwestionariusze online na grupie ponad 500 osób.

 

Źródło: materiały prasowe

2017-07-26